Régi pompás személyautó, tulajdonosával, Strompf Pállal. A 30-as évek elején megjelent monográfia szerint, 1926-ban alapította vállalkozását 6 autóbusszal és egy személykocsival. Igyekezett a környék településeit összekötni, amelyiknek nem volt vasúti összeköttetése. Járatot indított Nagykáta és Jászberény között is. (Igen képzett ember volt, Berlinben diplomázott, a Weisz Manfréd csepeli gyárában főmérnökként is tevékenykedett.) Később Jászberénybe helyezhette át a központot, hiszen szép „Üzemházat” épített amely ma is az autóbusz-közlekedést szolgálja, miután a háború után államosították - elvették - a céget.
A háttér hamisítatlan nagykátai. A kép készültének ideje, a 20-as évek vége.
A fényképet készítő közvetlen a bazársor előtt állt. A helye könnyen behatárolható.
Kicsit esős napok lehettek, a sárfelverődés jól látszik.
Észrevették, hogy az autó jobb kormányos? Igen, mert nálunk is baloldali közlekedés volt egészen 1941-ig. Érdekessége az áttérésnek, hogy vidéken július 6-án már a jobb oldalon kellett közlekedni, Budapesten viszont csak november 9-én.
A háttér hamisítatlan nagykátai. A kép készültének ideje, a 20-as évek vége.
A fényképet készítő közvetlen a bazársor előtt állt. A helye könnyen behatárolható.
Kicsit esős napok lehettek, a sárfelverődés jól látszik.
Észrevették, hogy az autó jobb kormányos? Igen, mert nálunk is baloldali közlekedés volt egészen 1941-ig. Érdekessége az áttérésnek, hogy vidéken július 6-án már a jobb oldalon kellett közlekedni, Budapesten viszont csak november 9-én.